ברצלונה עשתה צעד חשוב לעבר רבע גמר ליגת האלופות אחרי 0:1 בחוץ על בנפיקה ליסבון במשחק הראשון בשמינית. הקטלונים כבר ביקרו באצטדיון האור מוקדם יותר העונה וניצחו 4:5, כשהפעם היו הרבה פחות שערים, אבל התוצאה מצוינת מבחינת הבלאוגרנה.
“האנזי פליק הציג את ההרכב החזק ביותר שלו, אך תוכנית המשחק ירדה לטמיון כאשר קוברסי הורחק עוד לפני הדקה ה-30. ברצלונה שיחקה כמעט 60 דקות עם שחקן פחות, ובמשחק הגומלין היא גם תיאלץ להסתדר בלי הבלם הצעיר, שביצע מה שמכונה טעות של צעירים. אבל חוסר המזל של הקטלונים עמד בניגוד מוחלט למשחק הנהדר של שצ'סני”, שיבחו ב’מארקה’.
“הפולני הציג הופעה רעה בינואר באצטדיון דה לוז וטעה 3 פעמים, אך הפעם היה אחד הגיבורים. אלמלא השוער, בארסה הייתה חוזרת הביתה עם תוצאה מחרידה. כעת ברור לנו מדוע האנזי פליק החליט לבצע שינוי בין הקורות ולתת אמון עיוור בשוער לשעבר של יובנטוס. ראפיניה, לעומת זאת, על אף שלא הציג את משחקו הטוב ביותר, היה שוב מכריע, כפי שעשה בשלב הבתים”, הוסיפו ב’מארקה’.
וויצ'ך שצ'סני. ציון 10 (רויטרס)“ההצלות האדירות של שצ'סני והשער של ראפיניה אחרי שעה של משחק השאירו את בארסה עם רגל וחצי ברבע גמר ליגת האלופות, לאחר ניצחון בדה לוז למרות ששיחקה 70 דקות עם שחקן פחות בעקבות ההרחקה של קוברסי. לבנפיקה היו הזדמנויות רבות, אך היא נתקלה בשוער הפולני, בעוד שראפיניה, כמו במשחק שהתקיים לפני חודש וחצי, היה מכריע בהשגת הניצחון בליסבון”, סיכמו.
ב’אס’ נכתב: “יש שחקנים ששווים כמו 2. אם לא היו מספיק זיכרונות מהמשחק המטורף בין שתי הקבוצות לפני חודש וחצי, הגשם לא רצה לפספס את משחק הגומלין של בנפיקה – בארסה, שהפך לקרב דרמטי עד הסיום. הפעם, עם תרחיש שונה – משחק עם פחות שחקנים, מצור של בנפיקה והפגנת עמידות מושלמת מצד בארסה, בהנהגת פדרי, ראפיניה, קונדה ושצ'סני הענק, שאפשר לבארסה להתקדם לרבע גמר ליגת האלופות. ניצחון 0:1 של בארסה בליסבון, עם שער נוסף של ראפיניה הענק ברגעי משבר. הישג נוסף לקבוצה שלחמה עד הסוף”.
ב’ספורט’ סיכמו: “ראפיניה ושצ'סני מדליקים את האור בגיהינום של ליסבון. הקטלונים התאוששו מההרחקה של קוברסי ויצאו מהבירה הפורטוגלית מחוזקים, הרבה יותר מחיים. ניצחון הרואי של ערך עליון. הברזילאי שחזר על ההישג באותו אצטדיון שבו שוחק משחק הליגה, והציב את הקבוצה על המסלול הנכון להעפלה. תצוגת עמידות בליסבון עם הצגה נוספת של פדרי, שלבש את דמותו של אינייסטה”.