האם מישהו לא אומר את האמת סביב התאונה הטרגית שהובילה למותם של דיוגו ז’וטה ואחיו אנדרה סילבה? נהג משאית בשם ז'וזה אזבדו טוען שראה את הלמבורגיני הירוקה של שבה נסעו, עולה באש לאחר תאונת הדרכים הקטלנית, והוא גם מצהיר כי הרכב לא נסע במהירות מופרזת.
זאת בניגוד לדו"ח מקדים שפורסם ביום שלישי, בו נכתב כי ככל הנראה מדובר בתאונה שנגרמה כתוצאה ממהירות גבוהה. על פי המשטרה המקומית, צוותי הזיהוי הפלילי ממשיכים לבחון את סימני הצמיגים שנותרו על הכביש, ובודקים האם התפוצצות של אחד הצמיגים הייתה הסיבה לאובדן השליטה.
אזבדו שתיעד את הרכב בוער מהמשאית שלו, סיפר בסרטון שפורסם לאחר התאונה: "צילמתי, עצרתי, ניסיתי לעזור, אבל למרבה הצער לא היה כבר מה לעשות. יש לי מצפון נקי. אני נוהג בכביש הזה כל יום, אני מכיר כל סנטימטר בו. זה כביש חשוך ומסוכן. אני ראיתי את צבע הרכב והדגם שלו, והם לא נסעו במהירות מופרזת”. לדבריו, הוא לא ידע בתחילה מי היה בתוך הרכב, אך שלח תנחומים למשפחה והבטיח: "הם לא חרגו מהמהירות המותרת. האמינו לי".
השאריות מהלמבורגיני של דיוגו ז'וטה (IMAGO)משטרת ספרד אישרה כי רוב הסימנים מצביעים על כך שז'וטה היה זה שנהג ברכב בעת התאונה. הדו"ח הסופי של הזיהוי הפלילי צפוי לעבור לבית המשפט בעיר פואבלה דה סנבריה. המשטרה מדגישה כי נבדקת אפשרות לחריגה קיצונית מהמהירות המותרת, אך לא נשללת גם תקלה טכנית כגון התפוצצות צמיג.
כזכור, התאונה התרחשה סמוך לשעה 00:35 (שעון מקומי) בכביש A-52, סמוך לעיירה סרנדייה בצפון-מערב ספרד, לא הרחק מהגבול עם פורטוגל. האחים היו בדרכם צפונה לעיר סנטנדר, משם תכננו לעלות על מעבורת לבריטניה. לפי מקורבים, ז'וטה קיבל הנחיה רפואית שלא לטוס בעקבות ניתוח ריאות שעבר.
הלמבורגיני המסוגלת להגיע למהירות של 320 קמ"ש, סטתה מהכביש והתלקחה לאחר שהתגלגלה. הרכב התנגש בעצים, האש התפשטה גם לצמחייה סמוכה וצוותי ההצלה שהגיעו במהירות, לא הצליחו להציל את ז’וטה ואנדרה. לפי הדיווחים, ככל הנראה התפוצץ צמיג במהלך ניסיון עקיפה, דבר שגרם לאובדן שליטה מוחלט.
זירת התאונה (IMAGO)שעות לפני התאונה, דווח על תאונה קשה נוספת באותו קטע כביש – אישה בת 60 נפצעה קשה לאחר שהרכב שלה סטה מהכביש באזור קילומטר 65, סמוך לבנאבנטה. האירועים העלו שוב את הדיון על מסוכנותו של כביש A-52, שמוגדר כ"כביש קטלני" לפי גורמים בממשל המקומי.
על פי נתוני שנת 2023, התרחשו 19 תאונות קשות בכביש A-52, כאשר ממוצע ההרוגים עמד על 1.5 לכל תאונה. הכביש עובר באזורים הרריים עם תשתיות לקויות, בורות רבים, שילוט לקוי ותאורה מוגבלת. בשנת 2024 בלבד דווחו כ-40 תלונות על בורות למשרד התחבורה הספרדי, והכביש רושם עשרות אלפי דו"חות מהירות מדי שנה.
למרות תנאי הדרך הקשים, הכביש ממשיך לשמש כציר תחבורה ראשי בין צפון פורטוגל לצפון ספרד ולגבול עם צרפת. עם זאת, ההתנהגות בכביש נחשבת לבעייתית, עם ריבוי מקרים של נהיגה פרועה וחוסר אכיפה מספקת – כך לפי דו"חות של כלי תקשורת מקומיים.