הוועד האולימפי בישראל הודיע היום (רביעי) כי השיק לוגו חדש לראשונה משנת 1995. אחרי 29 שנה, עודכנה השפה החזותית של הספורט האולימפי בישראל, כאשר במרכז הלוגו החדש מופיע דגל ישראל באופן בולט וברור. “הבחירה בדגל כמרכז הוויזואלי של הלוגו נועדה להדגיש את הגאווה הלאומית ואת המחויבות של הספורטאים לייצוג המדינה והרוח הישראלית”, כך הודיע הארגון.
העבודה המשותפת על הלוגו מרמת החשיבה ועד העיצוב הסופי נעשה יחד עם משרד המיתוג FIREWORKS מקבוצת פובליסיס ובהובלת יריב טוויג. מהוועד האולימפי נמסר כי “הדגל שבמרכז הלוגו מסמל לא רק את המדינה, אלא את האנשים שמייצגים אותה דרך האצטדיון, המסלול, המזרן והבריכה. הספורטאים האולימפיים הם שגרירי מצוינות ישראליים, שנושאים עימם את הערכים, הרוח והתרבות הישראלית לכל במה בינלאומית ואחד מקטרי המצוינות של החברה הישראלית כולה”.
המהלך נעשה כחלק מהיערכות כוללת של הוועד האולימפי לשנים הקרובות, הן לקראת המשחקים האולימפיים בלוס אנג’לס 2028 והן מול האתגרים החינוכיים, הערכיים והחברתיים של עולם הספורט. המיתוג המחודש ישמש את הספורט האולימפי במרחבים השונים, החל ממדים רשמיים ועד קמפיינים ציבוריים.
יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אמרה: “הלוגו החדש נועד לשקף את הדרך שהספורט הישראלי עבר בעשורים האחרונים, את עבודת הצוות ואת המחויבות, הנחישות והגאווה לאומית לצד היותנו חלק מהתנועה האולימפית על כל הערכים שהיא מייצגת, ממשהו גדול מאיתנו, מעוצמה גלובאלית”.
ארד הוסיפה: “החיבור בין דגל ישראל המעורר בכולנו רגשות וגאווה לבין חמש הטבעות לצד ההישגים המרשימים של הספורט הישראלי בשנים האחרונות בכלל ובמחזור פאריס 2024 בפרט, שפירותיה ההיסטוריים באו לידי ביטוי בשבע המדליות האולימפיות ההיסטוריות, מזכיר לכולנו שאלה תוצאה של עבודה מערכתית ארוכת שנים, כשהספורטאים במרכז, לצידם צוות האימון המסור וסביבם אקו סיסטם שלם והשקעה כספית משמעותית”.
סיוון פישלר, סמנכ"לית פיתוח עסקי בארגון, מסרה: “המעטפת החזותית היא לא רק הדרך בה רואים אותנו, אלא גם החותם שאנחנו משאירים. הלוגו החדש הוא חלק ממהלך שיווקי רחב, שמביט קדימה ומדבר בשפה אחידה וומייצר גאווה. כולנו כחול לבן לצד היותינו חלק מהעולם הגדול”.
היא ציינה כי “תהליך המיתוג שעברנו בחידוש הלוגו של הוועד האולימפי בישראל, יספר את הסיפור שלנו הן רגשית והן מקצועית, מתוך אותה הרוח המובילה את הספורט האולימפי - חדשנות, מצוינות וזהות חזקה. היכולת להתחדש ולהמשיך ולהתפתח כל הזמן לצד היכולת לספר את הסיפור שלנו בזירות המדיה השונות,כמו גם ולחבור לעולמות הוידאו והתלת, הם אלה שיאפשרו גם לספורטאים וגם לשותפים שלנו בזירות השונות - העסקיות והציבוריות, לקחת חלק פעיל בשיח השיווקי ולהמשיך ולייצר ערך”.